کارگران مشغول کارند!

آهسته برانید

آهسته برانید

کارگران مشغول کارند!

همه نوشته های این وبلاگ را از کارگاه ذهنم دزدیده ام. درست همان لحظه ای که مشغول کار بوده! جای دیگری آنها را منتشر نکنید... (لــطفا)
همگی به روح اعتقاد دارید که؟

Last Comments
Author

فردوسی / حافظ / سعدی و بقیه بر و بکس!...

چند سال هست که شاهدش هستیم. اونقدر آروم و بی سر و صدا وارد فرهنگ ما شـد کـه اگـه بــخوایـم یـه تـاریخ دقــیق برای ورودش عــنوان کـنیم مطمئنا به نتیجه نمیرسیم. این روزها همه جا حرفش هست و دنیای مجاز و دنیای واقعی هم نمیشناسه. موردی که مثل آفت افتاده به جون فرهنگ و زبان فارسی.

نمیدونم حدس زدین این آفت فرهنگی چی هست یا نه! ولی مطمئنا هم باهاش برخورد کردین و هم دچارش شدین. شاید این بحران زاییده تفکرات نسل دهه هفتاد باشه ولی این روزها همه درگیرش شدن و فکر نکنم حالا حالا ها ازش خلاصی پیداکنیم.

زیاد کشش نمیدم و عنوان میکنم که موضوع این پست چیه، موضوع این پست ادبیات عجیب و غریبی هست که این روزها همه رو به خودش دچار کرده. ادبیاتی که توی اون عزیزم عسیسم تلفض میشه، آیا عایا نوشته میشه و است به شکل عست خودنمایی میکنه ، ادبیاتی که منشاء و آغازش معلوم نیست ولی همه با هم اونطوری می حرفیم!!! وقتی خندمون میگیره باید بنویسیم: خخخخخخخخخخخخ و وقتی از چیز قشنگی خیلی خوشمون میاد باید بنویسیم خعلی خشمل بود... خععععععلی.

البته این فرم حرف زدن و نوشتن همونطور که بی سر و صدا اومده بی سر و صدا هم کوله بارش رو جمع میکنه و میره. همونطور که میشه بسه ی مهران مدیری رفت، همونطور که پول وَده ی قل مراد رفت و همونطور که نه غلامِ خشایار.

بحث این پست در باره ظهور و سقوط این پدیده ها در ادبیات نیست. بحث و یا شاید بهتره بگم سوالی که ذهن من رو مشغول خودش کرده اینه که مشکل از کجاست؟ که زبان و فرهنگمون این همه آسیب پذیره و هر واژه و عبارتی خیلی راحت جای خودش رو میون فرهنگ و زبون ما باز میکنه؟ توی زبانها و فرهنگهای دیگه هم این مشکل وجود داره؟

چرا تنها استفاده ای که از مفاخر ادب و فرهنگ و هنرمون میتونیم بکنیم توی اسم کوچه و خیابون و ایستگاه مترو و مرکز خرید هستش؟ و خیلی وقته که ذهنم عاجز هست از پاسخ به این همه سوالِ بی جواب... راستی کسی پاسخی برای سوالات ذهن من داره عایا؟!!!

 

  • کارفرما ...

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی